Thursday, June 23, 2011

!st Day ~10DI

23.6.11 target untuk start balik diet yang kelaut.. Saya kumpulkan kekuatan yang aada untuk mengelak makanan berkalori tinggi. Nampaknya misi adalah gagal. meh check apa yang saya makan semalam yee.. Bfast adalah 1 set scrambble egg (2 keping roti gardenia plus telur 2 biji kot plus 1 cawan nescaffe) sepatutnya saya kena elakkan amik roti dan nescaffe. agak agak berapa kalori tu semua.. besok lah kat opis baru kira.
Lunch time saya ke gym untuk 45 min w/out. as simple as i can.. x nak stresss sangat, then saya amik jalan mudah. jogging dan cycling untuk 300 kalori sudah cukup. Ikutkan hati nak burn sampai 500 kal, tapi badan sudah penat lah pulak. untuk lunch, saya kirim kat Shima bihun sup power konon nak makan petang petang. apakan daya, as a coo lii baa taakkkkk, x sempat ko lunch hari ni.. tension ke x? x sama skali.. sy doakan orang yang blagak bos tu bahagia. last last bihun sup itu dibawak ke dinner.. owh, sngat bahagia bila dapat skip lunch. kalau dapat skip dinner lagi bagus.. bila kena gastrik, baru padan muka!

3 comments:

  1. kak aya ni selalu diet yo yo, sudahnya badan dah jadi macam apa ntah..nak sebut pun segan sendiri.

    ReplyDelete
  2. Hehehe..

    Permulaan hari, dengan breakfast yang okay-okay lah. kalo tak letak nescafe tu lagi baik. =)

    Kemudian g workout? Wahh, itu sudah bagus. Saya pun jarang bebenar nak exercise.. Kagum ngan Ina, dari dulu memang rajin ker gym =)

    Teruskan perjuangan hari ni Okay! (^_^)

    ReplyDelete