Tuesday, February 22, 2011

Melawan Kemalasan

Malas, penyakit yang susah sangat nak buang.. Apa ubat malas sebenarnya? memang takde ubat. yang penting hati memang kena kuat.. Lawan malas tu Ummi. Kenangkan kembali, kenapa jadi rupa ini sekarang. Dulu elok je lepas bersalinkan Aman berat maintain 53-55kg. Tapi malas punya pasal, semua mecanak canak naik tak bole tahan tahan..

Dulu gaya hidup saya sangat tak sihat.. Sangat malas untuk bersenam. Macam macam alasan untuk katakan tidak pada senaman. Lepas makan, elok je landing tidurkan anak. padahal diri sendiri yang nak tido. Ehem.. bila laki bebel nanti gemok, ringan je mulut ni menjawab, laaaa skali skala takpa bang. Haaa... skg, hambik kau.. Balik kampung hari tu semua orang tekejut tgk tau.. Ehem, ada yang tanya mengandung lagi ke?  isy isy isy...

Nasib baik kesedaran untuk sihat tu cepat skit datang.. Berat sebelum diet ialah 65kg ye kengkawan.. Alhamdulillah, berkat kekuatan melawan kemalasan, sebelum puasa 2010 saya berjinak jinak dengan Gym. Walaupun tak rajin sangat, jadilah daripada takdekan.. Bulan puasa, saya cuba kurangkan amik nasi untuk berbuka, dan 1/12/2010-31/1/2011 masuk kontes SNTN, alhamdulillah saya dah berjaya kurangkan lebih kuran 4kg.. Alhamdulillah, suda tiada orang yang bertanya "akak mengandung lagi ke"

Alhamdulillah juga, gaya hidup sekarang membuatkan saya rasa lebih sihat dan cergas dirumah... Lebih sihat dari Mr. hubby kot!! ngeeeeee

No comments:

Post a Comment