Friday, July 1, 2011

Cortisol oh cortisol

Hormon Cortisol bersarang dalam diri… Stress menyebabkan KG susah sangat mau turun. Bye bye dah saya punya 10days induction.. Saya x bole commit. TAPI, saya tetap menghadkan pengambilan kalori sebaik mungkin. Exercise pun saya hadkan 3 kali seminggu. Kenkonon nak berbasikal malam2 tapi nan ado.. x berkesempatan. Ikhwan tengah membesar dan sangat cengeng bila nampak ummi . pantang nampak ummi, nak begayut je celah ketiak.. Fenin tau…

Pagi tadi bfast 2 ketul hati ayam masak rendang + Roti putih sekeping + Nescaffe..

Pukul 11 pg, kuih koci seketul + Keria seketul

Lunch time saya ke gym for 45min walhal masa rehat tu panjang… MALAS!

Pukul 3 Makan maggi + telur (menggigil lutut lapo sangat)

Sampai skg rasa sebu perut ni.. Penuh angin lah ni kot.. tengah berkira2 nak cari jagung untuk dibuat cekodok santapan malam ni.. huhuhu.. dalam pada nak diet, macam macam pulak kau mengidam ye INA

1 comment:

  1. Ina,

    Tengok breakfast Ina jer saye dah tepuk dahi. ;p

    Cadangan saya untuk breakfast, cuba ambil telur rebus 2 biji, atau daging ayam panggang ke.. sebab kita breakfast ni memang perlukan protein, pembekal tenaga sepanjang hari. =)

    Kalau lapar sebelum waktu lunch, elok ngunyah buah-buahan dari kuih. =)

    Dah lepas bersenam, cuba togok air mineral banyak sikit ehh.. sebab saya tak nampak Ina minum air masak.. hehehee..

    Ina, amalkan ini je.. MAKAN SECARA SEIMBANG. =)

    ReplyDelete