Tuesday, June 21, 2011

Permulaan untuk Esok

Wahh… Kay dah capai 57kg… Tahniah… ada lagi 2 kg untuk dibuang.. Saya tak sure macam mana nak start diet ni.. sepanjang Mama ada dengan kami di Bangi, saya skip segala macam tips diet yang ada. Mama punya pasal saya abaikan diet saya.. makan tetap makan.. walau sekenyang manapun saya dari opis, sampai rumah tengok makanan atas meja, wahh sedapnya, mau makan nih… ok ok.. Hajat di hati, mama balik kampung je terus saya nak start diet.. Nampaknya suda 2 hari berlalu dan saya tetap disini.. mengira kalori tapi x membataskan pengambilan kalori.. Exercise pun terbantut sekejap, penangan demam rindu pada mama…

Ok, memandangkan geng geng CYC ada projek diet masing masing kan.. Saya pun teringin nak ada projek diet sendiri.. Sementara menunggu Nadia punya kontes, baik saya sekat sikit sikit kalori saya. Ku ingin jadi macam Kay.. Besok adalah permulaan Ina. Mulai besok, kau kena ingat ya Ina.. Skip karbo sebanyak mungkin, Exercise sebanyak mungkin..

Harapan~ Ya Allah, berilah kekuatan pad ahambamu untuk jaga kesihatan. Aminnn…

1 comment:

  1. Yakin bolehh Ina!!!


    Kejar Kay tu.. kejar! Hehehehe.. don't worry, Ina kena ingat, proses nak jadikan badan ke arah lebih sihat memang mengambil masa.

    Kesabaran dan consistency yang penting.


    Percaya pada diri Okay. Pray for you all the best Ina!

    ReplyDelete