Wednesday, April 27, 2011

Matilamak!!! (Nadia~Need ur help)

CYC~ saya sayang kamu tapi saya tak bole nak komit 100%. Semalam sudah timbang dan Suprisingly!! 60.8KG.. Matilah saya kalau cam nih… Sudah 2 minggu saya tak ke gym.. biasalah kan alasan macam macam. Then mengamuk merempan2 bila berat semakin hari semakin naik. Sebenarnya, saya semakin tidak selesa dengan tekanan2 semua ni.. tengok kawan2 yang lain semakin jauh meninggalkan saya dibelakang.. rasanya saya sorang saja yang langsung tiada penurunan berat badan kan.. Kenapa bah susah sangat mau diet ni… lagi sebulan contest nak abis, tapi tiada kesan… Malu weeeiii… memula je yo yo ooonnnn pas tu… hampehh… Nadia ~ tolong sepuk kepala sy… biar sedar skit…

7 comments:

  1. ummiammar..

    jgn le rasa rendah diri....jgn cepat mengalah..
    kdg-kdg penerimaan bdan kita mmg lambat..cam saya lagi plak, 3thun bdan sy obese..diet pun beriya-iya..tp lelama bila mind dah set, usaha n tawakal kena yakin boleh..

    i'Allah da jln penyelesaiannya..jgn cepat putus asa..
    pedulikan kata-kata negatif org lain yg dok perli kita jg sgt kalori..yg penting Niat dalam hati..'kita nak slim down utk ape'..utk suami jgn pandang pompuan kurus n cantik, nak sihat tnpa sebarang penyakit..itu je..
    Allah tahu niat kita pe...

    memula cam gini..bdan baru nak adapt...x semestinya kena saing kwn-kwn..amik sebagai inspirasi kita...

    ini pendapat n advise yg sedikit dari saya

    ReplyDelete
  2. kalai berat makin hampir dgn berat ideal mmg payah sket nak turun, mmg kene kerja keras.. tk pelah... ade lgik 1 bln...

    ReplyDelete
  3. Ina,

    Ada facebook tak? Join tak Contest CYC nye group? Saya rasa kami semua tak berapa tertekan sebab kami selalu berborak sama-sama setiap hari, masing-masing bagi support..

    Mesti ada sebab musabab kena berat Ina maintain / naik.. kena ada sesi luahan nih.. baru saye boleh tahu apa sebenarnya yang boleh gerakkan motivasi Ina nih..

    Kuatkan semangat, harus yakin pada diri! Buat tak yang saye pernah share kat blog dulu? Yang setiap hari kena buat apa tu...

    Meh meh share apa yang menganggu Ina nih. kami semua ada tau untuk bantu Ina..


    Ceria selalu tauu! (^_^)


    I believe on you, Ina!

    ReplyDelete
  4. same lah naik 2kg.. tertekan. tapi rilek je buat² tak tahu sudah.. sambung balik diet,kang lagi stress lagi mkn byk..jom!!

    ReplyDelete
  5. jgn tertekan sangat dear... kita semua ada untuk membantu... fikir positif... kalau boleh jom join group CYC kat facebook... Macam cakap Nadia.. kita boleh bincang aper perlu...

    Mcm saya last 2 week berat naik.. sebab semangat dah takder... Nasib ada kengkawan kat FB Group tu.. Diaorg sentiasa bagi semangat antara 1 sama lain... Sharing is Caring....

    ReplyDelete
  6. Many thanks kawan kawan.. Amniammar, Nadia, Cahaya, Yanna dan aullea... Semangat yang hilang..Cheett... alasan tak habis2. Memang betul amni, benda paling susah dalam donia memang lah nak tukar mind set.. hari tu dah okey skit tapi la ni semakin bertukar jadi negatif.. Rasa macam nak puasa penuh je sebulan

    ReplyDelete